Content Marketeer

KeyPro Groningen

Wat is vereist?

  • Minimaal 3 jaar ervaring met bijvoorbeeld content-/projectmanagement, content marketing of e-commerce content
  • Jij hebt eerder gewerkt met online functionaliteiten zoals: Mobile-first, UX-design, A/B-testen, metadata, SEO en Google Analytics
  • Je kunt goed schrijven, bent creatief met taal en weet hoe je teksten maakt die goed vindbaar zijn in zoekmachines (SEO)
  • Je werkt georganiseerd, nauwkeurig en volgens een plan
  • Je hebt eerder (marketing) projecten begeleid
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift. Goede beheersing van Engels

Wat krijg je?

  • €2.700 - €4.000 bruto p/m o.b.v. een 40-urige werkweek (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • Winstdeling
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen
  • Opleidingsbudget voor trainingen op basis van kennis en persoonlijke ontwikkelingsbehoefte
  • Reiskostenvergoeding
  • Apple Macbook en iPhone
  • Fietsplan voor een elektrische fiets (bij langdurig contract)
  • Korting op de leukste en nieuwste meubels
  • Een relaxte werkomgeving met een gezellige, informele sfeer

Wat doe je?

  • 35% Content creatie (o.a. SEO copywriting en e-mailmarketing)
  • 20% Marketingprojecten coördineren
  • 15% Over nieuwe marketing content brainstormen/creëren
  • 10% Pagina en SEO resultaten analyseren
  • 10% A/B testen bedenken en uitvoeren
  • 10% Intern en extern overleg

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Vacature

KeyPro Furniture zoekt een Content Marketeer

Bij KeyPro staan we aan de vooravond van iets bijzonders: we zijn trots finalist van de Groningse Ondernemersprijs 2024! Wil jij ons hechte, groeiende team versterken? Heb je een talent voor SEO-copywriting, ben je altijd nieuwsgierig naar de nieuwste tools, en onderbouw je je creatieve ideeën graag met data? Vind je het leuk om de schakel te zijn tussen verschillende afdelingen? Lees dan snel verder!

Wat ga je doen?

Als Content Marketeer speel jij een sleutelrol in ons succesverhaal. Je krijgt een veelzijdige en creatieve rol waarin je marketingprojecten van begin tot eind begeleidt, content creëert die niet alleen goed scoort in zoekmachines, maar ook onze klanten inspireert. Je bent verantwoordelijk voor je eigen marketingprojecten, zoals:

  • Het opzetten van onze e-mailmarketingstrategie, waar de focus ligt op e-mail automation
  • Coördineren van SEO-optimalisaties i.s.m. externe partners
  • Het integreren van nieuwe tools in onze marketingstrategie. Denk aan lead bots

Bij KeyPro werk je in WordPress voor contentbeheer, gebruik je een CRM-systeem voor gerichte e-mailcampagnes en klantbeheer, en analyseer je prestaties met Google Analytics en Databox om je marketingstrategie continu te verbeteren. Je houdt ervan om nieuwe technologieën te ontdekken en zorgt ervoor dat ze soepel in onze processen worden opgenomen. Met behulp van slimme tools schrijf je content voor landingspagina's, blogs en productpagina's, altijd in lijn met onze SEO-strategie, samen met onze SEO-specialist. Daarnaast analyseer je de prestaties van deze pagina’s en gebruik je data om verbeteringen door te voeren. Het uitvoeren van A/B-tests hoort daar natuurlijk ook bij.

Jouw rol binnen het team

Als Content Marketeer ben je de schakel tussen verschillende afdelingen bij KeyPro. Je stelt briefings op voor development en design, en werkt nauw samen met Sales, Design, Backoffice en externe partners. Jij zorgt ervoor dat Marketing en Sales soepel samenwerken en dat alle projecten vlot verlopen.

Werken bij KeyPro

Deze functie is op ons kantoor in Groningen, waar je onderdeel wordt van een gedreven team van 15 collega’s. Je rapporteert aan de Marketing Manager en samen werken jullie aan de groei en het versterken van de naamsbekendheid van KeyPro. We bieden je een dynamische werkplek waar je volop kunt groeien, experimenteren en meewerken aan een duurzame toekomst.

Nieuwsgiering naar wat werkt en waarom? En wil je onderdeel zijn van een team dat constant zoekt naar groei en verbetering? Dan is deze rol als content marketeer precies wat je zoekt!

Werkweek

Content Marketeer

Op een leuke werkdag heb je een overleg waarin je samen met enthousiaste collega's nieuwe concepten of ideeën bespreekt en uitwerkt. Je krijgt veel vrijheid om je ideeën in de praktijk te brengen!

Op een minder leuke werkdag heb je te maken met het verbeteren van het werk van externe partijen die je instructies niet helemaal begrijpen. Daarom wordt er gewerkt aan een intern team dat overal van op de hoogte is.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Stand up
    • Content overleg
    • Copywriting blog
    • Data-analyse uitvoeren
    • Briefings schrijven
    • Landingspagina's opzetten
    • Rapportage maken
    • Lunch
    • Stand up
    • Webprestaties analyseren
    • Overleg met de Marketing Manager
    • Nieuwsbrief verfijnen
    • Campagne voorbereiden
    • Sprintstart
    • Lunch
    • Inchecken bij SEO specialist
    • Teksten redigeren
    • Inchecken bij development
    • Content voor de landingspagina creëren
    • Content verbeteren
    • Lunch
    • Stand up
    • Copywriting SEO
    • Content voor de blog creëren
    • Planning voor komende week opstellen
    • Evaluatie van een campagne uitvoeren
    • Case study opzetten
    • Team borrel

Voorbeeld uit de praktijk

Je hebt net een blog geschreven en ziet dat de prestaties achterblijven in de analyse, wat doe je?

Je schakelt met de SEO-specialist om te kijken of de gekozen zoekwoorden aangepast moeten worden. Vervolgens overleg je met het designteam om visuele elementen toe te voegen die meer aanspreken. Daarnaast plan je een A/B-test in om verschillende titels of CTA's (Call-To-Actions) uit te proberen. Zo ontdek je wat beter werkt voor de doelgroep en verbeter je stap voor stap de prestaties van de blog.

Groeipad

Iedereen krijgt de vrijheid om zichzelf te ontwikkelen. KeyPro maakt hier zelfs budget voor vrij. Bij KeyPro is persoonlijke groei bovendien net zo belangrijk als professionele vooruitgang. Het bedrijf stimuleert het verkennen van nieuwe ideeën en het leren van fouten en zet zich in voor de interne opleiding van medewerkers. Dit alles is gericht op het mogelijk maken van doorgroeimogelijkheden naar rollen met meer uitdaging en verantwoordelijkheid.

Content Marketeer
Senior Content Marketeer
Content Team Lead
Marketing Manager

Werken bij KeyPro

KeyPro is in 2011 opgericht als antwoord op het tekort aan gemeubileerde woningen voor expats. Door de jaren heen is het bedrijf uitgegroeid tot een veelzijdige aanbieder van complete woninginrichtingen en installatiediensten, zowel voor bedrijven als voor particulieren. KeyPro's expertise strekt zich uit van het aanbieden van verkoopstyling voor makelaarskantoren tot het verzorgen van tijdelijke vervangende woningen voor woningcorporaties en het volledig inrichten van huizen voor expats. KeyPro neemt alles voor hun rekening – van een theelepel in de keukenla tot het zorgen voor een perfect opgemaakt bed – om een volledige en zorgeloze inrichtingservaring te bieden.

  • Vestiging in Amsterdam en Groningen
  • 30 medewerkers
  • Actief in vijf landen en snel groeiend
  • 20% / 80%
  • Gem. leeftijd 30 jaar
  • Werkkleding voor de buitendienst
  • Thuiswerkmogelijkheden voor kantoorfuncties

Collega's

Foto van medewerker Kasper Tulkens
Foto van medewerker Maaike van de Beek
Foto van medewerker Jimme Jon-Ming

Kasper Tulkens - Comfort Zone Creator

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde graag gevarieerd werk doen waarbij ik mijn handen en mijn hoofd kon gebruiken. Dat is zeker gelukt bij KeyPro!

Wat was je vorige baan?
Bedrijfsleider bij een restaurant.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen en muziek maken.

Maaike van de Beek - Marketing Manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij KeyPro gaan werken omdat het duurzame concept me direct aansprak. Het idee van meubels met meerdere levens past bij mijn visie om met marketingcommunicatie impact te maken. Hier kan ik helpen het verhaal van KeyPro te vertellen en zo bijdragen aan een bewustere wereld.

Wat was je vorige baan?
Mijn vorige baan was bij Albert Heijn als Senior Content Specialist. Ik ontwikkelde datagedreven online content voor themacampagnes. Daarnaast optimaliseerde ik content met A/B-testen en Google Analytics, schreef SEO-blogs, en beheerde de UX-copy en brand voice. Ook was ik verantwoordelijk voor content development, zoals configuratie van thematische metadata voor geautomatiseerde inrichting en onderhoud van themashops.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd houd ik ervan om erop uit te gaan, vooral in de natuur. Daarnaast vind ik het altijd fijn om iets creatiefs te doen.

Jimme Jon-Ming - Process Manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik kwam hier oorspronkelijk terecht als freelancer en was meteen onder de indruk van het innovatieve concept dat het bedrijf hanteerde. Wat me vooral aansprak, was de manier waarop processen zorgvuldig werden gewaarborgd. Het gaf me vertrouwen en liet zien dat het bedrijf zich écht focust op efficiëntie en kwaliteit. Daarnaast voelde ik me erg aangetrokken tot het jonge, energieke team. Hun drive en enthousiasme om altijd vooruit te willen, motiveerde me om hier een vaste rol te vervullen.

Wat was je vorige baan?
Voor mijn vorige functie heb ik lange tijd gewerkt als freelance technisch manager, waarbij ik voor verschillende hotels werkte. Daarvoor was ik retail manager. Beide ervaringen hebben me geholpen om vaardigheden op te bouwen op het gebied van management en techniek, iets wat ik nu goed kan toepassen in mijn huidige werk.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd ben ik meestal met vrienden te vinden. We luisteren samen veel naar muziek, gaan naar feestjes, en we doen graag verschillende sporten zoals snowboarden, skaten en surfen. Verder heb ik een passie voor tekenen, lezen en verzamelen. Ik ben altijd op zoek naar exclusieve LP’s, designmeubilair, sneakers en langzamerhand ook unieke kunst.

Interessante baan?

Interesse Solliciteer nu
Terug naar boven