Marketing Manager

KeyPro Amsterdam

Wat is vereist?

  • Afgeronde hbo-opleiding
  • Minimaal 3-5 jaar werkzaam als Marketeer; enkele jaren werkzaam als Marketing Manager is een pre
  • Zeer goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
  • Nederlandse teksten kunnen schrijven en redigeren
  • Een marketingteam kunnen leiden, motiveren en effectief in kunnen zetten
  • Heldere instructies kunnen geven en onjuistheden durven aankaarten
  • Kunnen werken voor en inleven in diverse doelgroepen
  • Marketingbudgetten kunnen beheren
  • Strategisch en analytisch kunnen denken
  • Nauwkeurig, precies en georganiseerd

Wat krijg je?

  • €3.500 - €4.500 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • Winstdeling
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 23 vakantiedagen
  • Opleidingsbudget voor trainingen op basis van je huidige kennis en persoonlijke ontwikkelingsbehoefte
  • Apple Macbook en iPhone
  • Fietsplan voor een elektrische fiets (bij langdurig contract)
  • Reiskostenvergoeding

Wat doe je?

  • 15% Briefings opstellen
  • 20% Marketingprojecten coördineren
  • 20% Campagneresultaten en SEO-prestaties analyseren
  • 20% Marketingstrategieën ontwikkelen
  • 10% In- en extern overleg
  • 15% Team begeleiden en opleiden

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Vacature

Als Marketing Manager bij KeyPro ben je verantwoordelijk voor het coördineren en bewaken van alle marketingactiviteiten binnen het bedrijf. Je werkt hierbij samen met zowel interne als externe specialisten, zoals SEA- en SEO-experts, strategen en copywriters. Je draagt de verantwoordelijkheid voor het vormgeven en implementeren van de marketingstrategie in samenwerking met de Content Creator en de Directie. In de toekomst zal je focus steeds meer verschuiven naar teamleiderschap, met nadruk op langetermijnstrategieën, teammanagement en budgetbeheer.

In deze rol beheer je de website, ontwikkel je de contentkalender en denk je mee over de ontwikkeling van een LinkedIn-strategie. De content wordt vervolgens door de Content Creator en de externe specialisten verder uitgewerkt. Jij stelt gedetailleerde briefings op voor de copywriters en vertalers, zodat zij precies weten wat er van hen verwacht wordt. Ook coördineer en monitor je de afstemming van alle werkzaamheden en onderhoud je contact met diverse partners om de marketingactiviteiten naadloos aan te laten sluiten op lopende projecten. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het analyseren van campagnes en het toepassen van een SEO-strategie, waarbij je trends spot en strategieën bijstelt op basis van wat de meetbare resultaten laten zien.

Met de ambitie om meer specialisten in dienst te nemen, zal jouw rol in de toekomst meer verschuiven naar het leiden, motiveren en effectief inzetten van het Marketingteam. Dit houdt onder meer in dat je betrokken zult zijn bij het opleiden van nieuwe teamleden, aan wie je jouw kennis en ervaring overdraagt. Daarbij geef je het team heldere instructies en durf je onjuistheden aan te kaarten met als doel het team op professioneel vlak te versterken. Verder word je verantwoordelijk voor het opzetten van een langetermijnstrategie die aansluit bij de bedrijfsdoelen en marktbehoeften. Ook beheer je de marketingbudgetten, zodat de doelstellingen worden bereikt zonder onnodige uitgaven.

In deze functie kom je terecht in een groeiend Marketingteam, dat bestaat uit een Content Creator en externe specialisten. Aangezien KeyPro bestaat uit een klein team, werk je nauw samen met collega’s van andere afdelingen om de marketingstrategieën op de bedrijfsdoelen af te stemmen.

Er wordt iemand gezocht voor het kantoor in Amsterdam, maar eventueel is Groningen als standplaats ook mogelijk.

Als je het leuk vindt om je strategische en analytische vermogen in te zetten bij het aansturen van een groeiend team en je het uitdagend vindt om veel eigen verantwoordelijkheid te hebben, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Marketing Manager

Op een leuke werkdag heb je een overleg waarin je samen met enthousiaste collega's nieuwe concepten of ideeën bespreekt en uitwerkt. Je krijgt ook veel vrijheid om je ideeën direct in de praktijk te brengen!

Op een minder leuke werkdag heb je te maken met het verbeteren van het werk van externe partijen die je instructies niet helemaal begrijpen. Daarom wordt er gewerkt aan een intern team dat overal van op de hoogte is.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00

Voorbeeld uit de praktijk

Je bekijkt de LinkedIn-campagnes en ziet dat deze niet helemaal aansluiten op de doelgroep. Wat doe je?

Je geeft duidelijke en vriendelijke feedback aan de Content Creator over de teksten en afbeeldingen, zodat dit in lijn is met de messaging naar die specifieke doelgroep. Je legt uit wat er beter kan en waarom en helpt zo de Content Creator om te leren en te groeien in zijn rol.

Verder bespreek je samen de doelen van de campagne: wat willen we bereiken en wie willen we bereiken? Door dit samen te doen, zorg je ervoor dat de Content Creator in de toekomst zelfstandiger aan de slag kan. Jouw rol is dus niet alleen het controleren van het werk, maar ook het begeleiden en het beter maken van je team.

Groeipad

Iedereen krijgt de vrijheid om zichzelf te ontwikkelen. KeyPro maakt hier zelfs budget voor vrij. Bij KeyPro is persoonlijke groei bovendien net zo belangrijk als professionele vooruitgang. Het bedrijf stimuleert het verkennen van nieuwe ideeën en het leren van fouten en zet zich in voor de interne opleiding van medewerkers. Dit alles is gericht op het mogelijk maken van doorgroeimogelijkheden naar rollen met meer uitdaging en verantwoordelijkheid.

Marketing Manager (van team met 1 medewerker)
Marketing Manager (van team met 3+ medewerkers)
Marketing Directeur (van team met 5-10 medewerkers)

Werken bij KeyPro

KeyPro is in 2011 opgericht als antwoord op het tekort aan gemeubileerde woningen voor expats. Door de jaren heen is het bedrijf uitgegroeid tot een veelzijdige aanbieder van complete woninginrichtingen en installatiediensten, zowel voor bedrijven als voor particulieren. KeyPro's expertise strekt zich uit van het aanbieden van verkoopstyling voor makelaarskantoren tot het verzorgen van tijdelijke vervangende woningen voor woningcorporaties en het volledig inrichten van huizen voor expats. KeyPro neemt alles voor hun rekening – van een theelepel in de keukenla tot het zorgen voor een perfect opgemaakt bed – om een volledige en zorgeloze inrichtingservaring te bieden.

  • Vestiging in Amsterdam en Groningen
  • 25 medewerkers
  • Actief in vijf landen en snel groeiend
  • 10% / 90%
  • Gem. leeftijd 30 jaar
  • Werkkleding voor de buitendienst
  • Thuiswerkmogelijkheden voor kantoorfuncties

Collega's

Kasper Tulkens (34) - Comfort Zone Creator

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde graag gevarieerd werk doen waarbij ik mijn handen en mijn hoofd kon gebruiken. Dat is zeker gelukt bij KeyPro!

Wat was je vorige baan?
Bedrijfsleider bij een restaurant.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen en muziek maken.

Claire Cornelisse (30) - Back-office Medewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Werken bij KeyPro is een mooie nieuwe uitdaging op mijn vorige baan. Het concept van meubels verhuren sprak mij erg aan. Dit in combinatie met het aspect duurzaamheid en de diversiteit in doelgroepen - gemeentes, de zakelijke markt, de particulieren markt en woningcorporaties - maakte het bedrijf voor mij aantrekkelijk.

Wat was je vorige baan?
Office Assistant, vergelijkbare functie.

Wat doe je in je vrije tijd?
Vakantie en uit eten gaan.

Willeke Velthoen (26) - Marketing Manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik kwam toevallig bij KeyPro terecht en wist er nog niet veel van af. Wat me aansprak was de relatief kleine organisatie die nog enorme stappen kon zetten op het gebied van marketing. Zij zagen hiervan het belang in, wat mij erg aansprak. Hier wordt tijd, aandacht en ruimte voor gegeven.

Wat was je vorige baan?
Student. Ik werkte in de horeca, zo ben ik terechtgekomen bij KeyPro.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik hou me nu veel bezig met mijn nieuwe onderneming. Verder hou ik van sporten, koken en nieuwe recepten uitproberen. En dineren/borrelen met vrienden.

Sollicitatieproces

Solliciteren via de sollicitatiebutton
Telefoongesprek met Marketing Manager
± Binnen 1/2 dagen
Gesprek met Directeur en Marketing Manager
± Binnen 3 dagen indien mogelijk
Tweede gesprek met twee Directeuren en Marketing Manager
± Binnen 3 dagen indien mogelijk
Je hebt de baan!

Interessante baan?